Щетите, които Никола и Борислав Иванов, майстори в Автосервиз ROUTE 66, ще отстранят са причинени от охлузвания и сцепена боя след натискане на пластмасовата броня.
Ще проследим процесите през които преминаваме – шкурене, нанасяне на филер, нанасяне на база цвят лакиране, премахване на дребни прашинки с помощта на водно шкурене и пастиране в 2 етапа.
При всеки ремонт по каросерията първата стъпка е да разоборудваме автомобила или детайлите, които са засегнати от ремонта. В този конкретен случай премахваме лайсните, дръжките, броните, фаровете, стоповете, огледалата, вътрешните декоративни кори на вратите ,пвц подкалниците и други по-дребни детайли, след което преминаваме към извършването на съществените ремонтни операции. Отнемаме машинно лаковото покритие на детайлите с по-големи площи. Участъците с малки, неправилни или неудобни за машинно шкурене форми се обработват чрез ръчно шкурене.
Следва много важен етап в подготвителния процес – почистването и елиминиранe на всякакъв остатък от прахови частици, които в случай, че не се премахнат ще компрометират следващия етап от процеса – нанасянето на кит и филер. Всички детайли преминават през обдухване със сгъстен въздух, а с помощта на водно шкурене премахваме и най-дребните такива. Този процес е изключително важен и ще повлияе външния вид и качеството на боядисаните детайли.
След достигане на желаното състояние на полирания детайл ще отстраним остатъчната паста. Най-ефективен и сигурен метод за този процес е използването на мека микрофибърна кърпа с висока способност за абсорбция и ще направим последен контрол за качество преди сглобяването на автомобила с професионална лампа за детайлиране. Тези специално проектирани лампи се характеризират с фокусиран и по-ярък лъч, тяхната основна функция е подчертаят всякакви несъвършенства или дефекти на лаковото покритие.
Във видеото по-долу ще проследим ръчно и машинно полиране на лаково покритие за отстраняване и на по-фини несъвършенства по повърхността на детайлите, след което ще преминем към пастиране на лаковото покритие с шлайф паста, за да постигнем дълготраен, устойчив блясък, по-голяма наситеност на цвета и завършен вид на лакираните повърхности.