Колата ви има драскотини по каросерията и те трябва да се отстранят, но какво всъщност стои зад този процес? Ето малко повече информация през какви етапи на възстановяване преминава вашият автомобил, когато дойде при нас.

АВТОТЕНЕКЕДЖИЙСКИ РЕМОНТНИ ПРОЦЕСИ И БОЯДИСВАНЕ – ОБЩ ПОГЛЕД
Както при всеки ремонт, така и тук, първата стъпка е да се погрижим да запазим автомобила ви чист, затова при приемането му ще поставим предпазна калъфка за волан ,скоростен лост, седалка и стелка за крака. След това ще пристъпим към оглед на автомобила по опис на щетите от застрахователната компания или на посочените от клиента зони, които ще бъдат ремонтирани, като ако е необходимо ще измием и подсушим вашия автомобил.
Разоборудване.
Веднъж установени и уточнени необходимите ремонтни дейности започваме разоборудване на автомобила или казано по друг начин разглобяване – премахване на лайсни, дръжки, брони, фарове, стопове, огледала, вътрешни декоративни кори на вратите ,пвц подкалници и други. В случаите, в които извършваме ремонт на брони допълнително разоборудваме броните като премахваме решетки, лайсни, халогени и други детайли, които ще попречат за извършването на последващите операции.
Детайли от пластмаса. Лепила и смоли.
Ако е налична деформация като кривина или вдлъбнатина при детайли от пластмаса като броня, калник или праг се използва нагряване с горещ въздух за изправянето и оформянето му, а в случай че има сцепена повърхност, разкъсана в допустими граници и не се изисква подмяна на детайла, пристъпваме към залепване със специални за това лепила и смоли.
Метални детайли. Тенекеджийски инструменти.
При лека степен на увреждане на метални детайли като калници, врати, преден и заден капак, таван, се използват специални тенекеджийски инструменти – чукчета, подложки , спотер и др. за изправяне до вида и формата, в които детайлите могат да преминат към следващият етап от ремонтната дейност.
Шкурене.
След изправянето до минимални кривини на детайла се пристъпва към шкуренето му според това дали ще се нанася кит или ще се полага само филер.
Кит и филер.
Китът е материал, който се използва за запълване на за по-дълбоки вдлъбнатини. Филерът е материал който е задължителен там където имаме китосване за да даде добра и гладка основа за следващите процеси – боядисване и лакиране.
Шлайфане. Ексцентършлайф.

След полагането на кит се изчаква до втвърдяването до работна твърдост. Тук трябва да споменем, че при различните видове кит времето за достигане на работна твърдост различно. В зависимост от детайла, процесът на шлайфане може да се осъществи с ексцентършлайф машина или ръчно със специално за това ренде, на което се поставя шкурката.
Обезпрашаваме и обезмасляваме.
След шлайфане (шкурене с различна едрина шкурки) на кита и оформяне на детайла до перфектност обезмасляваме детайлите с бояджииски обезмаслител и ги обезпрашаваме със сгъстен въздух. Този процес протича в подготвително помещение.
Филер.
Филерът е продукт който запълва малки драскотини или неравности по вече обработения детайл, запечатва изшкурения кит и дава добра и гладка основа за нанасянето на боя и лак. Полагаме 2 или 3 тънки слоя акрилен филер. След пълно изсъхване и втърдяване до работна твърдост, което отнема между 6 и 12 часа, се преминава към фино шлайфане с ексцентършлайф машина. Следва обезпрашаване и обезмасляване с влажна кърпа, облепване на съседните детайли с цел изолиране на частта, която ще бъде боядисвана, обезпрашаване и обезмасляване с восъчна кърпа и обдухване с въздух.
Бояджийската камера.
Детайлът е с изцяло възстановена форма, обезмаслен, обезпрашен и готов. Преместване на работния процес в бояджийската камера.
Облепване на детайла. Тиксо. Найлон. Хартия.

Следва внимателно и прецизно облепване на детайла при което се елиминира всякаква възможност от попадане на боя и лак върху друга част от автомобила. За тази цел използваме хартиено тиксо и специални, непропускащи боя найлон или хартия.
Боядисване. Акрилна боя или металик. Лак.
Можем да кажем, че детайлът вече е абсолютно готов за нанасяне на база цвят и лакиране и се намира в „стерилна среда“. В зависимост от типа боя, нанасяме 2 плътни слоя за акрилна, като спазваме време за изчакване между пръскането на слоевете между 5 и 15 мин. и 3 слоя за металик, изчакване на между 20 и 30 мин между нанасянията на слоевете. Следва лаково покритие.
Съхнене. Нормални условия. Изпичане.
При нормални условия за различните лакови покрития този процес може да отнеме между 12 и 24 часа. При изпичане на лаковото покритие се достига работна твърдост от 15 до 30 минути при температура 60 градуса.
Сглобяване и предаване на автомобила.

Всички елементи – брони, дръжки, огледала, лайсни и др. се сглобяват, автомобилът се измива, подсушава и е готов да се върне при своя собственик в здрав и блестящ вид!
Благодарим на Мартин Миленов, майстор в Автосервиз ROUTE 66, за помощта при описанието на различните етапи и процеси при възстановяването на малки и средни наранявания по каросерията на автомобила.
Гледайте ни и в YouTube Тук: Auto Service ROUTE 66 | Автосервиз ROUTE 66 – YouTube